Když si chceme http://slovnik.azet.sk/synonyma/%3Fq%3Dchceme na jakoukoliv práci najmout firmu, je dobré si nejprve ověřit, zda je skutečně tak dobrá a profesionální, jak o sobě tvrdí. A nejlepším způsobem je podívat se, co o ní říkají její bývalí i stávající zákazníci. S čím byli spokojeni a co jim naopak vadilo? To naštěstí dnes, v době internetu, není příliš obtížné, i zde však musíme být opatrní. Shánění referencí totiž není tak snadné, jak by se mohlo zdát.
V první řadě je nutné si uvědomit, že mnohé firmy, zvláště ty začínající, si platí falešná pozitivní hodnocení. Je to poměrně standardní praxe, a mnozí marketingoví specialisté říkají, že bez toho nemá začínající podnikatel vůbec žádnou šanci. Na druhé straně spektra jsou pak falešná negativní hodnocení, psaná s úmyslem danou firmu poškodit. I zde tedy platí, že nelze věřit všemu, co najdeme na internetu.
Dále se musíme mít na pozoru, aby se jednalo o aktuální reference stavby-basel.cz. Pokud půjde o nějakou z doby například před pěti lety, pak nám toho moc neřekne. Za tu dobu se toho mohlo hodně změnit, ať už k lepšímu či k horšímu. Vždy bychom se tedy měli podívat i na datum, kdy byla ona recenze zveřejněna.
Dívat bychom se však u hodnocení neměli jen na počet hvězdiček, ale také číst reference, které zde lidé nechali. Každému totiž vyhovuje něco jiného, a snadno se může stát, že věc, kterou někdo považuje za pozitivní, budete vy vnímat jako negativum. Vždy si tedy pročtěte, s čím byli lidé spokojeni a především pak co jim vadilo.
Ano, je jasné, že hledání té správné firmy, na kterou se obrátit, není vůbec jednoduché. A i když si předem vše zjistíme, stále můžeme sáhnout vedle. Je však dobré být připraven a vědět, co můžeme od dané společnosti čekat. Vyhneme se tím mnohým nepříjemnostem a celé jednání i domluva také půjde mnohem hladčeji, což je v každém případě plus. A to nejen pro nás, ale i pro firmu samotnou.